Achterstallig? onderhoud

Na ruim 45.000km over karrensporen en Chinees asfalt te hebben gereden en om potholes te hebben geslalomd, is het niet meer dan logisch dat er wat aan onderhoud moet gebeuren.

Op deze pagina vind je wat er allemaal met de Land Rover aan de hand was, onderweg en bij thuiskomst. Op een scheur in het chassis na, niets ernstigs ;-)!

Onderweg 2012-2014 (reparaties onderweg):

  • olie, oliefilters en heel veel luchtfilters
  • remblokken en stuurkogels links en rechts (Kampala, Oeganda)
  • lucht massa meter, hikkende motor bij veel regen (Zuid Afrika, Vrijburg)
  • bout uit achterband verwijderd (Mozambique, Macaneta Island)
  • multiriem vervangen (Zuid Afrika, Umtentweni)

2014-2017 (reparaties Amsterdam):

  • rechter hockeystick krom door pothole Tanzania
  • bevestiging rechter hockeystick gescheurd door pothole Tanzania
  • bushes van hockeysticks (voor/achter) en panhardstang vervangen
  • bushes van stabilisatiestangen vervangen (voor / achter)
  • fusees, lagerbussen rechts vervangen (gebarsten)
  • fusees, rubber afdichtingen links en rechts vervangen (lekten)
  • koppeling hoofd- en slave cilinder vervangen
  • fuel pressure regulator vervangen (lekte)
  • achterschokdempers vervangen (links was kapot)
  • stuurdemper vervangen
  • non return valve brandstoftank vervangen
  • tank gereinigd en pomp preventief vervangen door reserve
  • inspectieluik gemaakt boven brandstoftank
  • alle oliën en filters vervangen

2017 (onderweg):

  • Voorspanning fusees gecorrigeerd n.a.v. iets te slordige reparatie (Zuid Afrika, Kaapstad)
  • Achterremblokken vervangen (Botswana, Gweta)

Het viel dus allemaal wel mee. Hieronder vind je wat foto’s: